Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Saturday, September 1, 2012

aku dan sahabat..

Assalamualaikum..

semalam aku rasa tekak aku perit sangat.. macam macam rasa ade..nak demam la nak selsema la..badan aku memang cam gini..tyme open house berlambak die cari penyakit dlm badan aku..dan kesudahannya arini aku ditinggalkan keseorangan kat umah sebab demam..padahal aku da mimpi nak bedal makanan sedap sedap..weh setahun sekali je nak bedal lemang, ketupat bla bla bla....tyme ni la ko demam..haigooo


selepas mengetahui aku demam, ni mak aku cakap


"ha tulah, sape soh kurang minum air..eh, kamu tu dah la ..bla bla bla bla....". lebih kurang setengah jam sebab die nak siap siap g open house..selalu lama..


ni tak masuk kalau akak aku dok membebel weyh..sumpah bernanah telinga den..(kakak aku adalah contoh manusia yang tak penah mengenal erti penat termasuk la memberi syarahan) jadi, saya sangat salute kat dye.. wanita besi..eh, ni pujian ok!

jadi sebnanye aku nak ckp yg even aku demam tapi aku sanggup update entry ke ape?haha..ok arini aku nak cite pasal seseorang..let's be serious!!


                         **************************************************

aku taktaw nak cakap ape, tapi aku adalah manusia yang paling beruntung sebab aku mempunyai seorang kawan baik yang sangat awesome. well, semua orang ada kawan baik.tapi, bagi aku she is so special. selalu ada untuk aku.makcik, kalo ko laki da lama aku kawin dgn ko.hahaha..tak tak aku waras!


masa sekolah, aku adalah budak hingusan yang sangat comel dan mengada-ngada. sebab nak g tandas pon berteman..ini adalah kerana aku sangat penakut dan pemalu..penakut sebab aku sangat cintakan cerita antu dan last2 dye memakan diri sendiri sehingga sekarang.pemalu sebab saya sangat comel..haha jom pakat lempang aku!! jadi nak dijadikan cerita, masa form 3, si A ni temankanlah aku g tandas. bila saat aku masuk je tandas......ok watdefish man, i saw something...aku a.k.a Laili adalah manusia yang paling penggeli dan aku sanggup tahan sampai balik umah walaupun berjam jam lamanya..gile hebat kan?


jadi selepas je kejadian aritu, si A ni akan pastikan tandas tu bersih terlebih dahulu. dia akan masuk dan bersihkan tandas tu baru kasi aku masuk. walaupun hakikatnya si A ni jugak penggeli terhormat. aku kenal sangat dye..well, friend is the one who will do anything for u..


waktu sekolah jugak, aku punyai ramai musuh.semuanya lelaki dan jiran sebelah umah. dulu, memang trend kalo ejek nama bapak.bagi mereka mereka tu, rasa macam bangga tahap dewa bila ko dapat ejek nama bapak orang. yang aku peliknya, dalam banyak banyak orang apsal aku yang kena aim?smp skang aku xdpt lg jawapan..penah skali tu aku tanye kat budak ni."eh, matduan asal korang suke ejek aku hah,"? nak taw jawapan dye ape? die gelak pastu dye ejek nama bapak aku pastu bla. sungguh bersopan langsung. yang bestnya dorang buat geng 4-5 orang pastu dok bahan aku. sampai kat sekolah dok mengejek aku. penah tu, depan mamat yang aku suke dorang dok ngejek aku....3#@$%R^%^&*$#$#$..ini bikin wa panas!harus ke depan mamat tu korang ejek..grgrgrgrggr..


di saat inilah, si A mainkan peranan dye lagi...dye plak yang dok gaduh dengan budak-budak hingusan tadi..hah, rasakan ko ingat aku takde geng?ha ambek ko! selepas je kejadian itu, budak budak laki terus tak kacau aku lagi..gile power kan penangan A ni?


tahun lepas pulak, masa bulan puasa aku dan si A ni bersiar-siar la di jalan TAR.student...itulah Pavillion aku weyh.barang cantik dan murah.tudung semurah Rm2.50.apa kau nak lagi? tapi kepadatan tak nak kalah.. mcm perhimpunan sekolah aku je..pas singgah kat jalan TAR, kitorang pon g la Maju Junction..aircond sedap.hehe..tup tup tetibe, perut aku rasa mual plak.dan aku termuntah..diulang ter.....jadi aku boleh makan la sebab posa da batal..dan si A ni yang tadahkan muntah aku dengan plastik..seriusly aku rasa tak semua kawan akan sanggup buat benda macam tu..dye sanggup susahkan diri die demi aku.


sebnanye banyak sangat benda yang dye buat untuk aku..tapi kang jenuh lak aku nak type satu satu..

well, please appreciate ur fren..sebab dalam banyak banyak kawan, pasti akan ade sorang dua yang sanggup bersusah demi kita..:)


to my beantiful fren Asmira Mahmud, tq for being such a wonderful friend..i love u 4ever:)



p/s: aku berani tulis ni pon sebab taw dye takkan baca blog ni sebab dye terlalu lalu bz..haha




No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)