Backgrounds & Polka Dot Backgrounds
-->

Wednesday, August 15, 2012

My everyday routine: to get beautiful skin

Assalamualaikum..

wahh sungguh tidak boleh blah tajuk entry aku harini..kau rasa muka ko mcm Nora Danish huhhh??say watt!
wink wink...memandangkan ramai orang cakap muka aku da elok dan lebih licn dan semakin cerah..so y not aku nak share kat hampa kan??aku pon nak pahala gak..huh bikin ribut ini entry,,

okay, para pembaca sekalian, arini aku nak share kat hampa tentang rutin harian aku, camne nak dapatkan kulit yang sihat dan licin dan berseri..3 in giteww.. yang pasti hanya kerajinan yang perlu ada dalam diri kamu kamu sekalian..yang pasti akak tidak menggunakan produk SK2 ok..

Maybe setengah rutin yang aku buat ini agak biasa for some people mcm cuci muka, toner bla bla bla..tapi tu yang sebenarnya tips to get wonderful skin.

okay, let's startttttttt

1. bangun pagi, aku cuci muka ( aku gune Hada Labo)
2. then, sapu whitening lotion (Hada Labo)
3. pastu urut muka dengan moisturizer (Aiken)
4. lepas dah letak semua ni kat muka, urut la muka sikit cam senaman gitu.
5. yang paling penting jangan lupa pakai sunblock( Biore:the face milk)
6. 3x seminggu pakai scrub kat muka bagi buang sama itu blackhead (St Ives)
7 .kalao rajin pakailah mask bagi relax muka (Guardian punye, jimat)
8. seminggu sekali aku sapukan tomato yang dah dihancurkan kat muka
9. petang-petang aku akan pakai bio oil.

tapi depends la mungkin setiap orang die punya kesan die lain, ade yang tak sesuai dengan muka ada yang ok. ermm, tapi selalu kalau aku takde masa aku akan pastikan step 1-3 tu wajib aku apply kan dekat muka. dan kalau nak keluar umah make sure pakai sun block..


ok yaww, that's it

 ok bai..:)


No comments :

Post a Comment

Time Kacehh sebab udah baca ini entry:)